حالت تاریک
پنج‌شنبه, 14 تیر 1403
«تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

زیرساخت‌ها در پردیس قوام می‌گیرند

زیرساخت‌ها در پردیس قوام می‌گیرند

با اجرای پروژه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و رشد و تقویت سرانه‌ها به منظور برقراری تناسب بین سرانه‌ها و شاخص جمعیت، زیرساخت‌ها در پردیس قوام می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تهران نیوز، شهرستان پردیس به عنوان پرتراکم‌ترین شهر کشور بافت شهری نسبتأ متفاوتی داشته و بخش‌های زیادی از آن در قالب واحدهای مسکن مهر احداث شده‌اند.

بر خلاف دیگر شهرهای استان تهران، پردیس با ارتفاع‌سازی و احداث مجتمع‌های مسکونی در چندین فاز می‌شناسند، ساخت واحدهای مسکن مهر در این شهرستان تا حدودی به کوچ برخی‌ها از تهران کمک کرد.

البته خیلی‌ها معتقدند زیرساخت‌ها در این فازهای مسکونی به تناسب رسد ساخت و سازها آنگونه که باید پیش نرفته و اکنون و پس از سال‌ها سکونت شهروندان، همچنان کمبود و کاستی‌هایی در زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی و ... وجود دارد.

از سویی گام‌های خوبی نیز در راستای بهبود خدمات و ارتقاء زیرساخت‌ها برداشته شده، تا به مرور زمان آهنگ توسعه شهری در پردیس با شتاب بیشتری همراه بوده و شاخص‌های سطح زندگی در آن رشدی مثبت و تصاعدی داشته باشد.

در این راستا امروز و با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار ذوالقدر مشاور فرمانده کل سپاه، سردار ولی‌زاده فرمانده سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران و مسئولان شهرستانی پردیس، چند پروژه فرهنگی، ورزشی و آموزشی به بهره‌برداری رسید.

آئین افتتاح مجموعه فرهگی، ورزشی، آموزشی و سالن ورزشی چند منظوره شهدای غواص فاز ۱۱ از جمله این پروژه‌‌ها بود که عملیات احداث آن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و در زمیتی به مساحت ۴ هزار و ۷۸۶ مترمربع ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

زیرساخت‌ها در پردیس قوام می‌گیرند

وجود ۸‌ هزار مسکن مهر نیمه‌تمام در پردیس

رئیس شرکت عمران شهر پردیس در آئین افتتاح این پروژه‌ها، گفت: از سال ۱۳۹۰ احداث ۸۴ هزار و ۱۲۸ واحد مسکن مهر در پردیس آغاز شده و ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد آن باقی‌ مانده بود.

خلیل محبت‌خواه تأکید کرد: از این مجموع، ۲۰ هزار واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و تحویل صاحبان آن‌ها شده و احداث قریب به ۸ هزار واحد باقی مانده است، البته در کنار ساخت واحدهای مسکن مهر با هدف رفاه مردم، توجه به ایجاد سرانه‌ها نیز مدنظر قرار دارد.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته در حوزه اقدامات زیرساختی کم‌کاری‌هایی صورت گرفته، اما امیدواریم با همه توان و قدرت بتوانیم با تقویت سرانه‌ها به افزایش سطح رضایتمندی و آرامش مردم کمک کنیم.

 

زیرساخت‌ها در پردیس قوام می‌گیرند

افتتاح ۳۰ پایگاه و ۴ حوزه مقاومت بسیج

فرمانده سپاه شهرستان پردیس نیز گفت: با تلاش‌های شرکت عمران و مجموعه بسیج، دو مجموعه ورزشی در فازهای هشت و ۱۱ پردیس که فاقد زیرساخت‌های ورزشی بودند، احداث شده است.

ابراهیم گرمابدری با اشاره به بهره‌برداری از دو مجموعه حوزه مقاومت، اظهار کرد: پردیس به عنوان پرتراکم‌ترین شهر کشور نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی بوده و در این راستا تلاش‌های خوبی در حال انجام است.

وی تأکید کرد: وظیفه خود می‌دانیم در کنار مردم برای تأمین هر چه بیشتر امنیت و اجرای فعالیت‌های اجتماعی، بصیرتی و معرفتی تلاش کنیم و در این راستا ۳۰ پایگاه و ۴ حوزه مقاومت بسیج به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از