حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
استاندار تهران:

شورای توسعه تعاون حلال مشکلات تعاونی‌ها باشد

شورای توسعه تعاون حلال مشکلات تعاونی‌ها باشد

استاندار تهران گفت: شورای توسعه تعاون استان تهران، علل ناتوانی تعاونی‌ها در جمع‌آوری اقتصادهای خرد و تبدیل آنها به اقتصادهای کلان را چکش‌کاری کند.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی تهران نیوز، علیرضا فخاری عصرامروز در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: سند توسعه تعاون در جهت پربار کردن نقش تعاونی‌ها در اقتصاد ملی است، اما بر خلاف انتظار بخش تعاون تنها یک‌سوم ظرفیت‌های اقتصادی را به خود اختصاص داده به همین منظور آسیب‌شناسی عدم نقش‌آفرینی لازم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ضروری است. 
وی تأکید کرد: شورای توسعه تعاون در استان تهران به این منظور تشکیل شده و راهکارهای علل ناتوانی تعاونی‌ها در استفاده از ظرفیت‌ها در جمع‌آوری اقتصادهای خرد و تبدیل آنها به اقتصادهای کلان در حال چکش‌کاری است.
استاندار تهران بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های تعاونی به معنای استفاده از قانون تعاونی‌ها و تجارت به عنوان یک ظرفیت دوگانه به منظور شکل‌گیری یک هدف اقتصادی مضاعف بوده و بایستی عدم توفیق تعاونی‌ها با وجود این ظرفیت در مقابل بخش تجاری شناسایی شود.
فخاری ادامه داد: با توجه به اینکه هدف مقدس تشکیل تعاونی‌ها استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی است، باید دید چرا ساز و کارهای لازم به منظور برون‌رفت از سیستم‌های حمایتی که فضای اجتماعی را به‌ فضایی یک‌طرفه و ستادی کمک تبدیل کرده‌اند، وجود ندارد. 
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل تعاونی‌ها تجمیع خرده سرمایه‌ها و تبدیل آنها به سرمایه‌های کلان و ایجاد ثروت مضاعف بود و در این راستا شناسایی علل پائین بودن موفقیت در این امر مهم ضروری است.
استاندار تهران افزود: هدف‌گذاری تعاونی‌ها جبران عقب‌ماندگی قشر ضعیف و محروم جامعه است و هزینه حتی یک ریال از منابع تعاونی‌ها در جای دیگری غیر از توسعه کار تعاونی‌ها جایز نیست. 
فخاری هدف از تشکیل بانک توسعه تعاون را ارتقاء سطح مشارکت‌های عمومی به منظور فردزدایی و ایجاد عدالت خواند و گفت: منابع مالی باید در این مسیر هدایت شده و بسترساز رونق اقتصادی و افزایش مشارکت مردمی شوند.
وی عنوان کرد: بر اساس آیه «تعاونو علی البر و التقوا» تلقی عمل تعاون، همگرایی، همراهی و تجانس بین نگاه، ایده، نظر و عمل در جهت رسیدن به یک هدف مشخصی به‌ عنوان یک امر نیک با رعایت احترام متقابل، پشتیبانی‌های لازم در شرایط حساس و مهم و کمک دهنده تقوا است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از