حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرعامل شهرک صنعتی شمس‌آباد مطرح کرد:

ضعف زیرساخت‌های انرژی در شهرک صنعتی شمس‌آباد

ضعف زیرساخت‌های انرژی در شهرک صنعتی شمس‌آباد

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد گفت: ضعف زیرساخت‌های آب، برق و گاز در این شهرک چالش بزرگی است که موجب تشدید مشکلات دیگر برای تولیدکنندگان شده است.

مسلم ولی‌پور در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» از ضعف زیرساخت‌ها در حوزه انرژی به عنوان یکی از معضلات اصلی یکهزار و ۸۵۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال در شهرک صنعتی شمس‌آباد یاد کرد.

وی با اشاره به کمبود و قطعی دو روزه برق طی هفته در این شهرک صنعتی‌، عنوان کرد: افزایش ساعات و روزهای قطع برق خساراتی را به چرخه تولید کارخانجات وارد کرده است.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد عنوان کرد: اگرچه قرار بود تا اواسط تیر امسال پُست ۶۳ کیلوولت برق ابن شهرک به بهره‌برداری برسد که تاکنون این مهم محقق نشده، البته افتتاح آن مسئله توزیع برق را مدیریت می‌کند حال آنکه مشکل اصلی ناترازی در تأمین و تولید برق در این منطقه صنعتی است.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط با کمبود ۳۰ تا ۴۰ مگاواتی برق در شهرک صنعتی شمس‌آباد مواجهیم و افزایش قطعی‌ها و به دنبال آن تعطیلی واحدهای صنعتی، محدودیت‌های آنان را برای تولید را بیشتر کرده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در این شهرک، افزود: چاه آب جوابگوی نیاز واحدهای صنعتی مستقر در شهرک نبوده و در حالی برای فعالیت تولیدی به ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز داریم که با ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و تنها با مدیریت مصرف از سوی کارخانجات در حال فعالیت هستیم.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد خواستار صدور مجوز حفر چاه به منظور تخصیص آب مورد نیاز این شهرک از سوی وزارت نیرو شده و آن را عاملی در رفع معضل تأمین آب خواند.

ولی‌پور همچنین از اُفت فشار گاز و نبود سوخت جایگزین برای فعالیت برخی واحدها در زمستان گلایه و تأکید کرد: این در حالی است که خاموش شدن کوره در واحدهای ریخته‌گری و تولید بلور و شیشه به معنای مرگ کوره‌ها و با توجه به خسارات جبران‌ناپذیر، یک فاجعه برای آنها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: فرایند تخصیص سوخت جایگزین به واحدهای صنعتی به حدی دشوار و بروکراسی اداری آن آنقدر پیچیده است که بسیاری از آنان از دریافت این سهمیه پشیمان شده و انجام مراحل اداری را رها می‌کنند.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد گفت: معضلات دیگری مانند تأمین نقدینگی، مواد اولیه، تسهیلات بانکی، سرمایه در گردش، بیمه و مالیات نیز دامنگیر تولیدکنندگان است، اما در این میان می‌توان از ضعف زیرساخت‌های انرژی به عنوان چالش اصلی یاد کرد که موجب افزایش مشکلات دیگر می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از