حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند خبر داد:

صدور اخطاریه برای 3 درمانگاه پزشکی در رودهن

صدور اخطاریه برای 3 درمانگاه پزشکی در رودهن

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از صدور اخطاریه برای سه مطب و درمانگاه پزشکی در رودهن خبر داد و گفت:‌ تخلیه پسماند پزشکی در سطل زباله شهری جرم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، نقی ميرزاكريمی اظهار کرد: در راستای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند فرمانداری شهرستان و پیرو هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت، شهرداری‌ها و شرکت مدیریت پسماند شهرستان، زیرساخت‌های جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و دفع اصولی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی شهرستان مهیاست و در راستای نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست به استناد قانون مدیریت پسماند با تخلفات در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز درمانی موظف به تحویل پسماندهای پزشکی به پیمانکار مورد تأیید شبکه بهداشت و درمان هستند و در صورت تخلیه آن در سطل زباله شهری به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان دماوند افزود: در گشت و پایش کارشناسان این اداره از مراکز درمانی و مطب‌های رودهن سه اخطاریه زیست‌محیطی صادر شده است و خدمات شهری شهرداری‌ها موظفند در صورت مشاهده تخلفات مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با پسماندهای عادی به‌صورت مستند و مکتوب مراتب را به این اداره و شبکه بهداشت شهرستان گزارش دهند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از