حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست میانه‌روی در مراودات خارجی سازنده نیست

سیاست میانه‌روی در مراودات خارجی سازنده نیست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اقتضای کشور سیاست میانه‌روی در برقراری مراودات در عرصه بین‌المللی را نپسندیده و نیازمند رشد صعودی هستیم.

خالق گرجی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به اولویت‌های پیش روی دولت چهاردهم در عرصه سیاسی و سیاست خارجی، اظهار کرد: با توجه به حمایت اصلاح‌طلبان از رئیس جمهور منتخب، بایستی رویکردی در حوزه سیاسی در عرصه داخلی کشور اتخاذ شود که رضایت آنان را جلب کند.

وی بیان کرد: از سویی رئیس جمهور منتخب می‌بایست اصولگرایان را با خود همراه کند و بر این اساس باید با اتخاذ رویکرد میانه کارها را جلو ببرد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در عرصه سیاست خارجی و بین‌المللی هر اندازه روابط ایران به غرب نزدیک شود، در ارتباطات با خاورمیانه، چین و روسیه به مشکل برمی‌خورد و بر این اساس نیاز است توازن در این زمینه برقرار شود که البته تحقق این مهم و برقراری تعادل سیاسی بین شرق و غرب در نخستین سال عملکرد دولت چهاردهم دور از انتظار است.

گرجی تأکید کرد: با توجه به ناآرامی‌های موجود در اطراف کشورمان، رئیس جمهور منتخب بایستی اولویت نخست را معطوف به موضوعات پیرامونی کرده و سپس به موضوع ارتباط با غرب بپردازد، بنابراین برنامه‌ریزی‌ها در دولت چهاردهم در حوزه سیاسی و سیاست خارجی بایستی در برش‌های زمانی کوتاه و بلندمدت اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اطمینان کاملی بر مبنی بر حصول نتیجه در برقراری ارتباط با غرب وجود ندارد، به نظر می‌رسد دولت بایستی سیاست‌ها در این باره را گام به گام جلو برده و آن را در دستور کار نخست خود قرار ندهد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رئیس جمهور منتخب در سخنان خود پیام باز بودن مسیر گفتگو را برای غربی‌ها ارسال کرده، اما آنها به دنبال پیاده‌سازی برجام آنگونه که خود می‌خواهند هستند، اصولاً پیش‌بینی می‌شود رئیس جمهور منتخب شخصیت میانه‌رویی داشته باشد.

گرجی با اشاره به افول رخ داده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و در مقابل تحقق تحولات سیاسی و اقتصادی در دولت سیزدهم، ادامه داد: شرایط و وضعیت سیاسی و اقتصادی کشورمان سیاست میانه‌روئی را نمی‌پذیرد، چرا که برای نجات از بحران‌های سیاسی و اقتصادی به شوک صعود نیاز داریم.

وی اظهار کرد: آنچه در عمر کاری دولت چهاردهم در کشور مورد نیاز است، عبور از سد تحریم‌ها و رشد صعودی و پیشرفته مراودات در عرصه بین‌المللی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از