حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403
امام جمعه اسلامشهر:

زنان جامعه ما می‌بایست قدردان خود باشند

زنان جامعه ما می‌بایست قدردان خود باشند

امام جمعه اسلامشهر گفت: امیدواریم زنان جامعه دینی ما نیز قدردان خود باشند و خود را ملعبه دست فتنه‌گران، طاغوتیان، سلطنت‌طلبان و دست نشانده‌های سیا و موساد قرار ندهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «تهران نیوز» اظهار داشت: فرزندان امام موسی کاظم علیه‌السلام که از تعدد پسران و دختران برخوردار بودند، همگی منشأ اثر و منشأ خیر و برکت بودند و در رأس آن‌ها وجود مقدس امام رضا علیه‌السلام است که از ایشان آثار و برکات فراوانی برجای مانده و دستورات آن حضرت و روایات به دست ما رسیده است. 

وی ادامه داد: امام رضا علیه‌السلام یک شخصیت علمی هستند که از ایشان به عنوان عالم و یوسف آل محمد یاد می‌شود؛ رهنمودهای حضرت درباره توحید، امامت و ولایت و نوع حضور ایشان در دربار بنی عباس به حدی که با این حضور نه موجب تقویت حکومت باطل شدند و نه موجب بریده شدن از مردم. 

امام جمعه اسلامشهر بیان داشت: زندگی ایشان به ما نشان داد که اگر کسی در دربار طاغوت هم حضور پیدا کند چگونه باید ورود و خروج داشته باشد؛ حضرت معصومه سلام‌الله علیها معروف به کریمه اهل بیت هستند. 

حجت‌الاسلام برقراری افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای امام کاظم علیه‌السلام و برای دیگر حضرات معصومین بسیار شخصیت بزرگی هستند به نحوی که امام صادق علیه‌السلام فرمودند با شفاعت فاطمه معصومه همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند؛ حرم حضرت معصومه را به عنوان حرم اهل بیت یاد می‌شود و به برکت قدوم مبارک حضرت معصومه قم را به عنوان کوفه صغیره یعنی دومین مرکز حکومتی امام زمان علیه‌السلام معرفی می‌کنند. 

وی یادآور شد: همه حضرات معصومین نسبت به کشور ایران و عجم عنایت ویژه‌ای داشتند و کسانی که عنایات حضرات معصومین را در ایران عملیاتی کردند و جامعه عمل پوشاندند فرزندان امام موسی کاظم علیه‌السلام به ویژه حضرت معصومه و امام رضا علیه‌السلام و شاهچراغ احمد بن موسی هستند.

امام جمعه اسلامشهر ادامه داد: احمد بن موسی سلام‌الله علیه یک شخصیت مبارز، مؤمن، انقلابی و ولایت‌مدار است و برای برائت و تبری از بنی عباس آمده است، این سفر را بر خود هموار کرده است تا به آیندگان نشان دهد که اگر بخواهند دین و ایمانشان حفظ بشود باید اهل هجرت باشند و به ما یاد دادند که بهترین هجرت هجرت الی الله است. 

حجت‌الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: الحمدالله امروز این سه حرم به عنوان سه شمع و به عنوان سه چلچراغ در این کشور می‌درخشند و ایران در پرتو انوار حضرات احمد بن موسی علیه‌السلام و فاطمه معصومه سلام‌الله علیهما و به ویژه در پناه عالم آل محمد امام رضا علیه‌السلام زندگی می‌کنند؛ همه ریزه‌خوار سفره پرخوان و پرنعمت امام رضا علیه‌السلام هستیم و مالک اصلی و صاحب اصلی این کشور و نظام اسلامی امام رضا علیه‌السلام است. 

وی افزود: ان‌شاءالله که در پرتو لطف و عنایات آن حضرت زندگی رضوی داشته باشیم و فردای قیامت از شفاعت ایشان بهره‌مند شویم. 

امام جمعه اسلامشهر مطرح نمود: زن و دختر در فرهنگ اسلامی از یک جایگاه رفیع برخوردار هستند و از زن به عنوان ریحانه یاد می‌شود؛ از زن به عنوان اولوالالباب در قرآن یاد شده و از زن به عنوان اسوه و الگو در متن دین ما یاد می‌شود. 

حجت‌الاسلام برقراری ادامه داد: عملاً هم شما می‌بینید امیرالمؤمنین علیه‌السلام با حضرت زهرا سلام‌الله علیها چگونه رفتار می‌کرد، امام حسین علیه‌السلام با حضرت زینب عقیله بنی هاشم چگونه رفتار می‌کند؛ از حضرت زینب به عنوان نایبت الحسین یاد می‌کنند یا امام رضا با حضرت معصومه چگونه رفتار می‌کردند و حضرت معصومه را به عنوان شفیعه روز جزا معرفی می‌کنند. 

وی بیان داشت: امیدواریم زنان جامعه دینی ما نیز قدردان خود باشند و خود را ملعبه دست فتنه‌گران، طاغوتیان، سلطنت‌طلبان و دست نشانده‌های سیا و موساد قرار ندهند و مردم عزیز ایران اسلامی در خانواده، در محیط کار، در مدارس و در دانشگاه‌ها جایگاه زن و یک خانم را حفظ کنند چون فرمود الانسان عبید الاحسان و باید حرمت این بانوان حفظ بشود و با تکریم، مقام زن در جامعه همیشه تداوم پیدا می‌کند چون امام عزیز ما فرمود از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از