حالت تاریک
یکشنبه, 08 مهر 1403
ری ۳۲ مدرسه خیّرساز دارد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ری:

ری ۳۲ مدرسه خیّرساز دارد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری گفت: این ناحیه از شهرستان ری ۳۲ مدرسه خیرساز دارد که معادل یک‌سوم مجموع مدارس فعال است.

یعقوب ایمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال در ناحیه ۲ ری، میزبان ۵۳ هزار دانش‌آموز هستیم که در قالب ۱۶۴ مدرسه با حضور ۲ هزار و ۲۸۱ فرهنگی فرهیخته سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با ساماندهی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ناحیه ۲ ری، در نخستین روز مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم و خالی از آموزگار وجود ندارد و کمبودی در این زمینه نداریم. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری عنوان کرد: از مجموع ۵۳ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل، حدود ۲۷ درصد آن‌ها در مدارس بخش غیردولتی و مابقی در مدارس تیزهوشان، شاهد، نمونه دولتی و هیأت امنایی در حال تحصیل هستند.

ایمانی با اشاره به همکاری مدیران مدارس در اجرای عملیات بهسازی و بازسازی فضاهای آموزشی با عنوان پروژه مهر و طرح شهید روح‌الله عجمیان، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه، آسفالت محوطه ۴۰ مدرسه است که در طول سال‌های فعالیت اداره آموزش و پرورش ناحیه ری بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: علاوه بر آن تعمیر، تجهیزات آموزشی مانند میز و نیمکت‌ها، رنگ‌آمیزی دیوارها، بهسازی سرویس‌های بهداشتی و موضوعات مختلف با مشارکت اولیاء دانش‌آموزان و مدیران مدارس انجام شده و از این‌رو، با آغاز سال تحصیلی جدید مشکلی در خصوص فضاهای آموزشی نداریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری از احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه به نام حضرت رقیه (س) در محله شهرک شهید بهشتی خبر و ادامه داد: دانش‌آموزان این مدرسه که سال‌های گذشته به صورت دو شیفت مشغول به تحصیل بودند، امسال پس از عملیات نوسازی این واحد آموزشی، تنها در شیفت صبح در مدرسه حضور خواهند داشت.

ایمانی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای مقاوم‌سازی مدارس فرسوده این شهرستان، از مدرسه شهید مدرس به عنوان یکی از مراکز آموزشی با قدمت ۵۰ سال یاد و اظهار کرد: مدرسه ماندگار شهید مدرس، پس از عملیات مقاوم‌سازی حداقل تا ۵۰ سال دیگر نیز قابل بهره‌برداری است.

وی با تاکید بر ضرورت مقاوم‌سازی یا تخریب و نوسازی ۱۵‌‌ درصد از مدارس شهر ری، بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز همواره در این امر پیش‌قدم بوده‌اند و در همین راستا در ساخت ۳۲ باب مدرسه برابر با یک‌سوم مدارس ناحیه ۲ ری مشارکت داشته‌اند و امسال نیز ۴ پروژه در دست ساخت دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از