حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
دین اسلام با اخلاق خوب پیامبر گسترش یافت
امام جمعه حسن‌آباد فشافویه:

دین اسلام با اخلاق خوب پیامبر گسترش یافت

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه گفت: اگر دین اسلام گسترش پیدا کرد و پیامبر مکرم اسلام این دین را در کشورهای دیگر نیز ارائه داد به واسطه شمشیر و خشونت نبود بلکه به واسطه اخلاق نیک پیامبر بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت‌الاسلام سید حسین امیری امام جمعه حسن‌آباد فشافویه در خطبه‌های امروز نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته اظهار کرد: پیامبر اسلام در داشتن اخلاق خوب و نیک زبانزد بودند، روزی ایشان قصد رفتن به مسجد برای اقامه نماز داشتند که یک یهودی جلو ایشان را گرفت و گفت باید طلب من را بدهی؛ پیامبر اظهار کرد که من پولی از تو نگرفتم که بدهکار باشم اما یهودی بی‌اعتنا به ایشان مدام حرف از طلب خود می‌زد و راه را برای پیامبر باز نمی‌کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام گفتند بگذار من به مسجد بروم پس از اقامه نماز با تو صحبت خواهم کرد اما این شخص یهودی به‌قدری لباس و عبا پیامبر را کشید که گلوی حضرت قرمز شد و مردم با دیرکردن ایشان به بیرون از مسجد آمده و متوجه مانع بودن شخص یهودی و صبر و شکیبائی پیامبر شدند.

حجت‌الاسلام امیری بیان کرد: مردم با دیدن این صحنه عصبانی شده و خواستند درس خوبی به مرد یهودی بدهند اما پیامبر مانع شد، در اینجا بود که در میان جمعیت شخص یهودی شهادتین را با صدای بلند سر داد و گفت یا رسول الله من خواستم شما را امتحان کنم و ببینم آیا تو همان پیامبری هستی که تورات و انجیل بشارت می‌دهد و به یقین رسیدم.

وی افزود: همین یهودی در یکی از جنگ‌های مهم در رکاب پیامبر بود و به توفیق شهادت رسید؛ پس بدانید اخلاق خوب معجزه می‌کند همانطور که می‌بینیم محبت پدر و مادر چه تاثیر مثبتی بر ناخودآگاه کودکان دارد.

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه تاکید داشت: طبق بررسی عده زیادی از روانشناسان، بسیاری از افعال خلاف ریشه در کودکی فرد دارد و این افراد به احتمال زیاد محبت از سمت خانواده خود ندیده‌اند.

وی ادامه داد: اگر دین اسلام گسترش پیدا کرد و پیامبر مکرم اسلام این دین را در کشورهای دیگر نیز ارائه داد به واسطه شمشیر و خشونت نبود بلکه به واسطه اخلاق نیک پیامبر بود.

حجت‌الاسلام امیری یادآور شد: رفتار و اخلاق خوب موجب جذب افراد می‌شود و به گفته امام صادق خطاب به شیعیان، زینت ما باشید و کاری کنید که بگویند شیعه اینگونه است و مهربانی و اخلاق خوب را رواج دهید.

وی افزود: اگر تاکنون گمان می‌کردیم مومن یعنی کسی که اخم به صورت دارد و هجیشه عصبانی است سخت در اشتباه هستیم، مومن همیشه لبخند به لب داشته و اخلاق خوبی با مردم دارد. 

امام جمعه حسن‌آباد فشافویه در پایان خاطر نشان کرد: بکوشیم با خلاق و رفتار نیک شیعه واقعی بوده و با همین خصایص زیبا مردم را جذب ائمه و دین خدا کنیم.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از