حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
امام جمعه موقت شهرستان ری:

دستاوردهای رمضان در طول سال صیانت شوند

دستاوردهای رمضان در طول سال صیانت شوند

امام جمعه موقت ری گفت: تقوا، ارتباط با خدا، مبارزه با نفس اماره و خود را از گناه دور داشتن دستاوردهای عظیم ماه میهمانی خدا است که باید در طول سال حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» حجت‌الاسلام حسین محمدابراهیم در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهرستان ری اظهار کرد: روز عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت است، همانگونه که در روز حساب مؤمنان اجر و پاداش تقوا و انجام فرامین الهی را دریافت کرده و در منازل خود در بهشت سکونت می‌کنند، در روز عید فطر نیز مؤمنان و روزه‌داران پاداش یک ماه روزه‌داری و تقوای الهی را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: مؤمنان و روزه‌دارانی که در ماه مبارک رمضان با قرآن مأنوس شده و با دعا، مناجات و شب‌زنده‌داری خود را به خداوند متعال نزدیک کردند‌، در روز عید فطر پاداش بندگی خود را دریافت می‌کنند.

امام جمعه موقت شهرستان ری خاطرنشان کرد: در مقابل آنهایی که از برکات ماه میهمانی خدا بهره نبرده و اوامر الهی را اجابت نکردند، گرفتار خسران و خسارت می‌شوند و این تفاوت بین محسنان و مبطلان است.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم با اشاره به شباهت عید فطر به روز حساب و قیامت، افزود: در روز قیامت نزد بهشت برین و قرب الهی پاداش تقواکنندگان و بندگان خداوند متعال است و آنها که پروردگار خود را اطاعت نکردند، سرافکنده و روسیاه و گرفتار خسران می‌شوند.

وی بر ضرورت حفظ و صیانت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از اندوخته‌های آن در طول سال تأکید و تصریح کرد: تقوا، اُنس و ارتباط با خدا، مبارزه با نفس اماره و خود را از گناه دور داشتن دستاوردهای عظیم ماه میهمانی خدا است که باید در طول سال حفظ شود.

امام جمعه موقت شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی و نسل‌کُشی در غزه، گفت: مردم در روز جهانی قدس با حضوری باشکوه و حداکثری در راهپیمایی، خشم و انزجار خود را از وحشی‌گری‌های رژیم جعلی صهیونیستی فریاد زدند.

حجت‌الاسلام محمدابراهیم اظهار کرد: رژیم کودک‌کُش صهیونیستی با تجربه شکست طوفان الاقصی و ۶ ماه جنایت و نسل‌کُشی به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و نتوانسته آن‌ها را اجرایی و عملیاتی کند.

وی عنوان کرد: ملت فلسطین با تقدیم ۳۳ هزار شهید، در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها ایستادگی کرده‌اند و این مقاومت یکی از دستاوردهای بزرگ ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه موقت شهرستان ری در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران، تصریح کرد: پاسخ ایران بازدارنده و پشیمان‌کننده بوده، اما زمان، نحوه، مکان و پاسخ را ما تعیین می‌کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از