حالت تاریک
شنبه, 14 مهر 1403
خون شهید سیدحسن نصرالله کلید آزادی قدس است
امام جمعه شهریار:

خون شهید سیدحسن نصرالله کلید آزادی قدس است

امام جمعه شهریار با بیان اینکه خون شهید انسان ساز است و خون سید حسن سرمایه ماندگار است گفت: خون سید حسن کلید آزادی قدس است، خون شهادت سید حسن نصرالله سقوط سرنگونی اسرائیل را نزدیک‌تر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حجت الاسلام حسینی نوری امام جمعه شهریار در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در تمام آحاد زندگی و گرامیداشت شهادت مجاهد فی سبیل الله رهبر حزب الله سید حسن نصرالله اظهار کرد: شهید نصرالله لحظه لحظه زندگی ایشان حجت بر ما بود و هم آیت الله بود و هم آیت و نشان حق بود.

وی گفت: معنویت و اخلاص کم نظیر، نگاه وسیع و جامع، نگاه حکیمانه همراه با عقل و تدبیر، اطاعت پذیری از ولایت و مردمی بودن از ویژگی‌های شهید سید حسن نصرالله بود.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه خون شهید انسان ساز است و خون سید حسن سرمایه ماندگار است افزود: خون سید حسن کلید آزادی قدس است، خون شهادت سید حسن نصرالله سقوط سرنگونی اسرائیل را نزدیک‌تر کرده است.

وی درخصوص کاهش جمعیت و آسیب‌های فردی آن گفت: کاهش جمعیت آسیب‌هایی در خانواده و جامعه همراه دارد و در خانواده‌های تک فرزندی از ویژگی مهمی که محروم هستند رشد و تمرین تربیت در خانواده‌های چند فرزندی است.

حجت الاسلام حسینی نوری ادامه داد: در خانواده‌های چند فرزندی علاوه بر اینکه در تربیت فرزند دوم به بعد خودشان راحت‌تر عمل می‌کنند این فرزندان نیز به کمک والدین در تربیت فرزندان کوچکتر می‌آیند.

وی افزود: دختران و پسران به خاطر کمکی که به والدین در تربیت فرزندان کوچکتر می‌کنند بدین ترتیب نقش پدری و مادری را در همان سن کم تجربه می‌کنند با بسیاری از پیچ و خم‌های تربیت فرزند در خردسالی آشنا می‌شوند چنین فرزندانی در ارتباط با سایر مردم از ارتباطات اجتماعی قوی‌تری و سالم‌تری برخوردار خواهند بود.

امام جمعه شهریار ادامه داد: از معایب رشد خانواده‌های تک فرزندی این است که با جامعه‌ای روبرو می‌شویم که فرزندان از داشتن روابط خویشاوندی نظیر عمو، عمه، دایی و خاله محروم می‌شوند و چنین فرزندانی به سمت انزوا، افسردگی و تنهایی روی می‌آورند.

وی به آسیب‌های کاهش جمعیت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: جامعه رفته رفته آماده پذیرش تمامی تهدیدهای فرهنگی، اجتماعی و امنیتی می‌کند و  افزایش تمایل به زندگی مجردی و بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق که موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و افزایش کودک تک سرپرست و ترویج مصرف مدگرایی مصرف گرایی برای  این کودکان و نوجوانان در این خانواده‌ها ایجاد می‌شود و الگوی چنین بچه‌هایی فضای مجازی است و از داشتن الگویی به نام برادر و خواهر محروم هستند.

حجت الاسلام حسینی نوری به هفته نیروی انتظامی و قدردانی از زحمات فراجا اشاره کرد و گفت: فرماندهان انتظامی و نیروهای تحت امر تلاش بر ایجاد و حفظ امنیت، عدالت و آسایش در جامعه برای مردم دارند و در هر سه امر پلیس نقش مهمی دارد.

وی گفت: پلیس مقتدر امنیت آفرین است، پلیس قدرتمند و مقتدر باعث امنیت و آرامش جامعه می‌شود و همه افراد و مجموعه‌ها که در تولید امنیت نقش دارند باید به پلیس کمک کنند. پلیس به تنهایی قادر به تولید امنیت نیست مردم و مسئولین باید در کنار و یا همراه پلیس باشند و جامعه‌ای امن است که همه احساس مسئولیت کنند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از