حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

تولید ۱۸۳ هزار تُن گندم در تهران

تولید ۱۸۳ هزار تُن گندم در تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در سال زراعی امسال ۱۸۳ هزار تُن گندم در اراضی کشاورزی استان تهران برداشت شده که از این میزان ۶۵۹ تُن سهم مزارع دیم و مابقی نیز برداشت زمین‌های آبی است.

جبرئیل برادری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه شهرستان‌های ری و ورامین دارای بیشترین اراضی زیر کشت گندم و جو در استان تهران هستند، اظهار کرد: با انجام اقدامات مراقبتی و حفاظتی کوشیده‌ایم اراضی زیر کشت از هر گونه آفت و سموم ایمن باشند. 

وی از تولید بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۶۸۰ تُن جو در مزارع استان خبر و ادامه داد: طی امسال مجموع تولید محصولات زراعی از سطح ۷۴ هزار و ۳۴۰ هکتار برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نقش مدیریت مزرعه در ارتقاء کیفیت گندم تولیدی را انکارناپذیر خواند و بیان کرد: با اجرای اقداماتی مانند استفاده از کودهای فسفاته، پتاسه و ازته در زمان کاشت محصول، مبارزه علیه آفات سن غلات و علف‌های هرز و تغذیه غلات برای افزایش عملکرد تولید در واحد سطح تلاش کرده‌ایم.

برادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی تولید محصول کلزا در استان تهران در مقایسه با زراعی گذشته، عنوان کرد: با پایان یافتن برداشت کلزا از مزارع شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه، کار برداشت این محصول از سطح کشاورزی استان تهران پایان یافت.

وی تأکید کرد: طی امسال یک‌هزار و ۴۶۱ تُن کلزا از سطح اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان‌های استان برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سطح زیر کشت این دانه استراتژیک به منظور کاهش وابستگی کشور به واردات دانه های روغنی، روغن و کنجاله و حرکت در مسیر خودکفایی یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و برای تحقق این مهم سیاست‌های حمایتی مانند خرید تضمینی و تامین نهاده‌ها در نظر گرفته شده است.

برادری ابراز امیدواری کرد: در سال زراعی جدید با همراهی کشاورزان در رعایت اصول کشت و تغذیه گیاهی مزارع، اهداف پیش‌بینی شده در اجرای طرح الگوی کشت به طور کامل محقق شده و با محصولاتی با کیفیت بالا، اقدامات مؤثری در راستای تقویت بخش کشاورزی با محوریت تامین امنیت غذایی و کمک به بهبود اقتصاد کشور اجرایی شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از