حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
تهران نیوز» گزارش می‌دهد؛

تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در ری

تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در ری

به مناسبت هفته دولت و با افتتاح ۲۸ پروژه در نقاط مختلف، زیرساخت‌های خدمات دولت به مردم قبله تهران در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در شهرستان ری ارتقاء و افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، همه ساله در هفته دولت که به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده، دولتمردان با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف گوشه‌هایی از خدمات خود را به مردم نشان می‌دهند.

در ایام هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) فراخور نیاز هر منطقه و شهرستان پروژه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی، زیرساختی، اقتصادی و ورزشی اجرایی شده و با بهره‌برداری از آن‌ها، کلنگ احداث پروژه‌های جدید دیگری به زمین می‌خورد.

در هفته دولت امسال نیز ۸۱۷ پروژه با مجموع اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، تا به واسطه افتتاح آن‌ها شاهد ارتقاء شاخص‌های خدماتی و افزایش سطح رفاه مردم باشیم.

امروز و به همین منظور ۲۸ پروژه عمرانی و اقتصادی با حضور مسئولان استانی و شهرستان در ری به بهره‌برداری رسید و پروژه‌های دیگری نیز با پیشرفت فیزیکی قابل توجه مراحل پایانی احداث را می‌گذرانند و در آینده نه چندان دور با هدف بهبود خدمات‌رسانی به مردم در مدار بهره‌برداری و خدمت قرار می‌گیرند.

تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در ری

افتتاح ۸۱۷ پروژه در استان تهران 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: در هفته دولت امسال ۸۱۷ پروژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، عمرانی، اجتماعی و ورزشی افتتاح شد.

قدرت‌الله شفیقی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با مجموع اعتباری بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های استان تهران در راستای اعتلا و ارتقاء سطح رفاه عمومی مردم به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: در استان تهران همواره برنامه‌ریزی در راستای توزیع خدمات و افزایش سطح زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف برای همه شهرستان‌ها انجام شده و حول این محور گام برداشته‌ایم.

افتتاح آنتن تلفن همراه در روستای توتک
رئیس شورای اسلامی بخش خاوران با اشاره به بهره‌برداری از پروژه بی تی اس تلفن همراه روستای توتک از توابع بخش خاوران، گفت: این پروژه با صرف اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد تومان توسط شرکت همراه اول اجرایی شده است. 

علی صالحی پارسا با اشاره به نبود شبکه و بستر فیبر نوری در روستای توتک، از اجرای پروژه بی تی اس تلفن همراه  به صورت رادیویی در این منطقه خبر و ادامه داد: پس از هماهنگی‌های صورت گرفته بین اداره مخابرات و شرکت همراه، برنامه‌ریزی برای اجرای شبکه فیبر نوری در این روستا تا پایان امسال انجام شده است.

وی بهره‌برداری از شبکه فیبر نوری را عامل افزایش کیفیت اینترنت و ارتباط تلفنی در روستای توتک خواند و بیان کرد: ساکنان این روستا پیشتر به دلیل نبود امکانات به روستاها و شهرهای اطراف مهاجرت کرده بودند، اما طی ۱۰ سال اخیر با استقرار دهیاری و تشکیل شورای اسلامی و افزایش سطح خدمات و امکانات شاهد مهاجرت معکوس روستائیان و سکونت دوباره آن‌ها هستیم.

رئیس شورای اسلامی بخش خاوران تأکید کرد: در حال حاضر  ۴۰۰ نفر در روستای توتک سکونت دارند، همچنین تعدادی از عشایر کوچ‌رو نیز در ظلع شمالی این روستا مستقر هستند، ارتباط این روستا در حال حاضر از طریق تلفن ثابت برقرار شده و پایداری خوبی ندارد.

صالحی پارسا ادامه داد: درصورت اجرای پروژه فیبر نوری،  کیفیت برقراری ارتباط با تلفن ثابت و همراه اول افزایش می‌یابد.

تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در ری

افتتاح مجموعه ورزشی چندمنظوره شهید رئیسی
در ادامه افتتاح پروژه‌های شهرستان ری به مناسبت هفته دولت، فاز دوم پروژه مجموعه ورزشی چندمنظوره شهید آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری رسید، فاز اول این پروژه از بهمن سال ۱۳۹۸ آغاز شد و فروردین ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه ورزشی نیز که از آبان ۱۴۰۲ آغاز شده بود، در فاصله کمتر از ۱۱ ماه امروز به بهره‌برداری رسید.

مجموع میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه در هر دو فاز ۳۰۰ میلیارد ریال است که به مساحت یکهزار و ۱۰۰ مترمربع شامل سالن بدنسازی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و سالن کشتی و ورزش‌های رزمی به مساحت ۲۰۰ مترمربع احداث شده است. 

مجموعه ورزشی شهید رئیسی همچنین شامل رختکن در چهار بخش به مساحت ۸۰ مترمربع، بوفه، سکوی تماشاگران با ظرفیت ۳۰۰ صندلی، حمام و سرویس بهداشتی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از