حالت تاریک
چهارشنبه, 13 تیر 1403
امام جمعه شهرستان پیشوا:

باور به مردم شاخصه شهید رئیسی بود

باور به مردم شاخصه شهید رئیسی بود

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: برجسته‌ترین خصوصیت شهید رئیسی باور به توان مردم و زمینه‌سازی برای حضور آنان در امور کشور بود.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی میرامینی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، قواعد اداره جامعه اسلامی با نظامات فعلی حاکم بر دنیا را متفاوت خواند و اظهار کرد: نظامات فعلی حاکم بر دنیا مبتنی بر بروکراسی و دیوان‌سالاری است‌.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید قدرت و ثروت را در اختیار حاکمیت گذاشت تا آنها را مدیریت و به امورات مردم رسیدگی کرد، دولتمردان با این روش بیشترین بهره را برای خود در نظر می‌گیرند و مردم همواره از یک حداقلی برخوردارند که این مبنای اسلام برای اداره جامعه نیست.

امام جمعه شهرستان پیشوا با اشاره به اینکه بر مبنای اسلام اداره جامعه باید با یاری دولتمردان و مردم صورت پذیرد، عنوان کرد: در جامعه اسلامی انتخاب افراد با صلاحیت در رأس نیمی از انجام امور است و نیم دیگر مردم هستند که باید در اداره امور در متن و بطن کار قرار داشته باشند‌.

حجت‌الاسلام حسینی میرامینی ادامه داد: بر خلاف نظر برخی افراد که صلاحیت مسئولان کشور را در تلاش و خدمات‌دهی بیشتر می‌دانند، صلاحیت در باور قدرت مردم و مشارکت آنها در امور است چرا که انتظار دوندگی و تلاش بی‌وقفه از یک رئیس جمهور به تنهایی نشدنی است‌.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور کشور باید توانایی ارتباط سازنده و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، صمیمی با مردم را داشته و به واسطه این ارتباط پویا و صادقانه زمینه حضور واقعی مردم را در اداره امور حکومت را ایجاد کند.

امام جمعه شهرستان پیشوا برجسته‌ترین خصوصیت شهید رئیسی را باور به توان مردم خواند و تصریح کرد: شهید خدمت با روش رایج دیوان‌سالاری که همه را در غُل و زنجیر خود اسیر کرده، مخالف و به دنبال زمینه‌سازی حضور مردم در امور کشور بود و بر این اساس نام دولت خود را دولت مردمی گذاشت.

حجت‌الاسلام حسینی میرامینی اضافه کرد: پس از نامگذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، شهید رئیسی در زمان کوتاهی اقدام به تشکیل جلسه‌ای با حضور فعالان و صاحبان نظر کرده و منظرهای مختلف زمینه حضور مردم در امر اقتصاد را بررسی کرد.

وی مسند ریاست جمهوری را عرصه‌ای برای احترام واقعی به مردم دانست و با اشاره به بداخلاقی‌های برخی نامزدها و همراهان آنها، گفت: این افراد روح و روان مردم را به بازی گرفته و سیاه‌نمایی و لجن‌پراکنی می‌کنند، کسی که هنوز رأی مردم را به دست نیاورده برای آرامش روانی جامعه ارزش قائل نیست، در صورت تصاحب کرسی ریاست جمهوری نیز اوضاع از این بهتر نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان پیشوا اظهار کرد: در انتخابات‌های گذشته افرادی که در مناظرات به نامزدهای انتخاباتی تیکه‌پرانی کرده و دیگران را به تمسخر می‌گرفتند، پس از تصدی این سمت با همین نگاه تمسخرآمیز نگاه می‌کردند، مردم کسی را انتخاب کنند که به قدرت آنان باور داشته و به دنبال ریاست خود نباشد.

حجت‌الاسلام حسینی میرامینی بیان کرد: رئیس جمهور باید قدرت را ابزاری برای زمینه‌سازی حضور مردم در اداره جامعه ببیند و اخلاقیات را نیز رعایت کند، چرا که هدف اصلی از حضور در این عرصه سیاسی حرکت در مسیر رهنمودهای امامین انقلاب و استمرار ارزش‌های والای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از