حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
سرپرست اجرای طرح‌های شرکت گاز استان تهران:

۷ پروژه گازرسانی در استان تهران افتتاح شد

۷ پروژه گازرسانی در استان تهران افتتاح شد

سرپرست مدیریت مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان تهران گفت: هفت پروژه گازرسانی با مجموع اعتبار یک‌هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.

علیرضا شکوهیان در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: در این راستا گازرسانی به روستای توتک از توابع شهرستان ری، با ۵ هزار و ۱۵ متر خط تغذیه و یک‌هزار و ۴۱۷‌ متر شبکه توزیع در سطح روستا اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه همه روستاهای دارای توجیه و محاسبات شرکت گاز در استان تهران گازرسانی شده‌اند، بیان کرد: اجرای خطوط انتقال گاز به اماکن صعب‌العبور پس از انجام محاسبات فنی و اقتصادی و در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی، انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان تهران عنوان کرد: توصیه شرکت گاز برای برخورداری روستاهای صعب‌العبور و یا مناطقی که گازرسانی به آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد، استفاده از راهکارهای جایگزین است، همچنان که در هیچ نقطه‌ای از کشورهای دنیا انتقال انرژی به این صورت انجام نمی‌شود.

شکوهیان خاطرنشان کرد: بر این اساس شرکت ملی گاز به دنبال استفاده از راهکارهایی جایگزینی مانند تأمین گاز به روش‌های سی ان جی، اس ان جی و مینی ال ان جی برای مناطقی است که امکان گازرسانی به صورت خطوط لوله برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست. گ

وی در خصوص موانع پیش روی گازرسانی به برخی از روستاهای محور فشافویه، تأکید کرد: اجرای پروژه در این محور تعریف و اعتبارات مورد نیاز نیز برای آن در نظر گرفته شده است، اما تاکنون مجوزهای لازم از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان تهران صادر نشده است و در صورت تحقق این مهم، شرایط برای انجام پروژه فراهم می‌شود.

سرپرست مدیریت مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان تهران، گازرسانی را محور توسعه در بخش‌ها و زیرساخت‌های خدماتی دیگر خواند و افزود: بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده به منظور تخصیص گاز به صنایع و با تأمین هزینه‌ها از سوی صاحبان صنایع، گازرسانی به واحدهای صنعتی به صورت خوداجرایی انجام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از