حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
دبیر ستاد اربعین راهداری استان تهران خبر داد:

اعزام روزانه ۵۰۰ ناوگان به مرزهای اربعینی

اعزام روزانه ۵۰۰ ناوگان به مرزهای اربعینی

دبیر ستاد اربعین اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: در اوج سفرهای رفت زائران، روزانه ۵۰۰ اتوبوس از استان تهران به سمت مرزهای اربعینی اعزام می‌شود.

مهدی قلی‌زاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی، از ۱۰ مرداد پیش‌فروش بلیت برای آغاز سفرهای اربعینی زائران از ۱۶ مرداد انجام شده است.

وی با اشاره به پیش‌فروش بلیت از طریق سایت‌ها و پلتفرم‌های فروش، خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در روند خرید بلیت و جلوگیری از مراجعه حضوری زائران به پایانه‌ها، ۷۰ درصد ظرفیت فروش به صورت الکترونیکی در حال انجام است.

دبیر ستاد اربعین اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران عنوان کرد: ۹۰ درصد تقاضای سفر از استان تهران به مرز مهران و ۱۰ درصد دیگر برای مرزهای خسروی، شلمچه، چذابه و سپس باشماق و تمرچین است، در آغاز سفرهای اربعینی روزانه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام می‌شد، اما در روزهای اخیر تعداد سرویس‌های رفت از مبدأ تهران به این پایانه مرزی از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس عبور کرده است.

قلی‌زاد تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش سفرهای زائران به سمت مرزها برای ورود به کشور عراق، تعداد سرویس‌ها همه روزه روندی تصاعدی داشته و پیش‌بینی‌ها حاکی از تردد قریب به ۵۰۰ سرویس در روزهای منتهی به اربعین است.

وی با اشاره به اینکه اوج سفرهای رفت زائران به سمت مرزهای اربعینی طی روزهای ۲۵ مرداد تا یکم شهریور است، بیان کرد: بر اساس تجارب سال‌های گذشته، اوج سفرهای بازگشت‌ زائزان نیز از دوم شهریور آغاز شده تا هشتم شهریور ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد اربعین اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران افزود: پیش‌بینی می‌شود در اوج سفرهای رفت زائران، روزانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران به سمت مرزهای اربعینی اعزام شده و در روزهای اوج سفرهای بازگشت ۷۰۰ دستگاه ناوگان برای انتقال زائران به مرز مهران اعزام می‌شود.

قلی‌زاد با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس در مقایسه با ایام اربعین سال گذشته، ادامه داد: برای نخستین بار اعزام زائران از مبدا تهران به نجف صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ سرویس‌ در این ایام اعزام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از