حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیر امور منابع آب دماوند خبر داد:

استمرار انسداد چاه‌های غیرمجاز در دماوند

استمرار انسداد چاه‌های غیرمجاز در دماوند

مدیر امور منابع آب دماوند از پر کردن پنج حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مهرآباد و نوده شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، حسن زحمتکش با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضائی در جهت صیانت از منابع آبی پنج حلقه چاه غیرمجاز در مناطق مهرآباد و نوده به عمق ۱۲۰ متر و آبدهی ۹ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۷۸ هزار مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب دماوند در پایان از همکاری پرسنل محترم کلانتری مهرآباد که در این امر همراه و یاری‌رسان بودند تشکر و قدردانی نمود.

پیش از این زحمتکش با بیان اینکه صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب برای پیشگیری از افت فشار ضروری است، خواستار همکاری همه‌جانبه شهروندان برای عبور از این شرایط شد.

مهدی قربانی، با اشاره به مشکلات اخیر در تأمین آب شرب نیز  دلیل گرمای هوا و کمبود منابع، از تمامی مشترکان درخواست کرد تا در ایام پایانی هفته نسبت به مدیریت صحیح مصرف آب اقدامات جدی انجام دهند.

وی تأکید کرد: افزایش مصرف آب در این روزها می‌تواند منجر به بروز افت فشار در شبکه آب شود.

مدیر امور بهره‌برداری آب و فاضلاب شهر دماوند از مشترکان خواست تا با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف، به‌ویژه با توجه به نکات زیر، در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند، خودداری از استفاده از آب شرب برای مصارف غیرضروری مانند شستشوی فرش، حیاط، پارکینگ و ... جلوگیری از باز ماندن مستمر و بی‌دلیل شیر آب هنگام شستشوی ظروف، البسه و استحمام.

قربانی در پایان با تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب، این امر را یک الزام جدی و ضرورت همگانی دانست و خواستار همکاری همه‌جانبه شهروندان برای عبور از این شرایط شد.

هفته گذشته اداره آب و فاضلاب شهر دماونداعلام کرد: تانکرهای سیار آبرسانی در پی کمبود آب پس از قطعی برق در برخی نقاط شهر دماوند -چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه در حال خدمت‌رسانی توزیع آب هستند.

شهرستان دماوند در غرب استان تهران قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از