حالت تاریک
شنبه, 16 تیر 1403
استاندار تهران خبر داد:

اجرای طرح کمربندی دماوند از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری

اجرای طرح کمربندی دماوند از مصوبات سفر ریاست‌جمهوری

استاندار تهران گفت: مقرر شده مشاور طرح، جزئیات پروژه را مطالعه و معارضان را شناسایی کند و اگر مشکلی نداشت، بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، علیرضا فخاری در حاشیه نشست بررسی اجرای پروژه کمربندی غربی و شرقی دماوند اظهار داشت: پروژه کمربندی دماوند سال‌های سال است که در دستور کار قرار دارد که به لحاظ هزینه و معارضانی که در مسیر پروژه قرار داشتند تصمیم قطعی گرفته نشد که طی جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد با حضور معاون وزیر بازدید میدانی داشته باشیم.

وی بیان کرد: هدف از این نشست بررسی مسیری بود که کمترین معارض و کمترین هزینه را داشته باشد و همچنین پروزه در زمان کمتری به اجرا برسد، به این نقطه رسیدم که  یک راه دسترسی به شهر دماوند داشته باشیم که بار دسترسی به جاده فیروزکوه در منتهی علیه شمال منطقه شهرک مهک که بدون معارض است دسترسی پیدا کرده و در منطقه ولیران با یک پل معلق هوایی این مسیر به منطقه اصطلک برسد و چون در این منطقه نیز معارض ندارد و از اراضی دولتی است، کاملا دسترسی به جاده فیروزکوه با کمترین هزینه امکان‌پذیر می‌شود.

استاندار تهران‌ افزود: حال مقرر شده مشاور طرح، جزئیات پروژه را مطالعه و معارضان را شناسایی کند و اگر به لحاظ فنی این مهم مشکلی نداشت، بتوانیم از طریق مصوبات سفر ریاست جمهور آن را اجرایی کنیم.

فخاری تصریح کرد: به دلیل آنکه هنوز مشاور نظر نهایی نداده امکان مشخص شدن برآورد هزینه و زمان آن نیست که امید است همچون دوره‌های قبل نباشد و شاهد اجرای آن باشیم.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای این کمربندی انتقال وسایل سنگین به محور اصلی شهر است چرا که تردد وسایل سبک از داخل شهر مشکل نداشت ولی خروج وسایل سنگین علاوه بر کاهش بار ترافیک، تصادفات را نیز کاهش خواهد داد که به موضوعاتی همچون شیب حداقلی در محور و شرایط آب و هوایی نیز پرداخته شده است.

گفتنی است، نشست بررسی اجرای پروژه کمربندی غربی و شرقی دماوند عصر امروز با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشوری، فخاری استاندار تهران و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

انتهای خبر/*

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از