حالت تاریک
شنبه, 07 مهر 1403
اجرای جشنواره تئاتر سودای عشق در تهران
مسئول بسیج هنرمندان استان تهران خبر داد:

اجرای جشنواره تئاتر سودای عشق در تهران

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تهران گفت: مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با نام «سودای عشق» در ۱۰ شهرستان استان تهران در حال اجرا است.

حسین نادری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تهران نیوز»، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور به همت انجمن‌های ده‌گانه و کانون‌های بسیج هنرمندان، برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان‌های استان تهران از فیروزکوه تا ملارد با هدف زنده نگاه‌داشتن یاد شهیدان و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل برپایی عصر شعر، شب‌های خاطره، نمایشگاه هنرهای تجسمی و اجرای نمایش خیابانی و صحنه‌ای است که از ۳۱ شهریور آغاز شده و تا هشتم مهر ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تهران از راهیابی آثار نمایشی به عنوان نخستین استان کشور به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج «سودای عشق» ابراز خرسندی و بیان کرد: از مجموع ۱۸ نمایش خیابانی و ۱۲ نمایش صحنه‌ای، آثار بازبینی‌شده به مرحله داوری و اجراهای شهرستانی درآمده است.

نادری از واریز کمک‌‌هزینه اجرا به حساب گروه‌‌های نمایشی در راستای حمایت از تولید آثار هنری خبر و ادامه داد: نمایش‌های منتخب در ۱۰ شهرستان استان تهران اعم از نواحی ورامین، قرچک، ملارد، رباط‌کریم، قدس، پاکدشت، ری، باقرشهر، دماوند و فیروزکوه به اجرا درمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اختتامیه پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج «سودای عشق» به میزبانی شهرستان قرچک برگزار می‌شود که در آن اجراهای شهرستانی به داوری گذاشته و در این میان از حوزه نمایش خیابانی دو اثر و صحنه‌ای دو اثر انتخاب می‌شوند و به مرحله کشوری راه می‌یابند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج «سودای عشق» به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور و با دبیری سعید نجفیان، در دو بخش استانی و ملی در بخش‌های نمایش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از