چند نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات

  • کد خبر : 574493
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
چند نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات

رعایت برخی نکات برای پیشگیری از کرونا در ادارات و محل کار ضروری است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز،  چند نکته برای پیشگیری کرونا در ادارات ، محل کار مکانی است که افراد ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانند و احتمالا با نفرات دیگری هم سروکار دارند.

در حال حاضر واکسن و درمان مناسب برای nCoV وجود ندارد و لذا داشتن ظن بالینی بالا و پرسش از شرح حال سفر و تماس از بیماران تب دار و بیماران دارای علائم تنفسی نقش بسیار مهمی در برنامه پیشگیری و کنترل این بیماری دارد.

درمان اصلی مراقبت‌های حمایتی برای بیمار است و بیمار به‌ قدر کافی اکسیژن دریافت کند و درصورت لزوم استفاده از دستگاه ونتیلاتور برای فرستادن هوا به ریه‌ها انجام می شود و بیماران درحالی‌ که سیستم ایمنی آنها فعال است، باید استراحت و مایعات زیادی مصرف کنند.

۸ نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات

بنابراین راه‌های پیشگیری از ابتلا به شبیه راه‌های پیش گیری از سرماخوردگی است، به طوری که افرادی که به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند، حساس باشند و به پزشک مراجعه کنند.

اگر در منطقه زندگی شما ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، مقامات بهداشتی ممکن است به مردم توصیه کنند از وسایل نقلیه عمومی و اماکن شلوغ دوری کنند.

در محل کار  ظرف‌های مخصوص ژل ضدعفونی دست‌ها را در جاهای مختلف و در دسترس همگان بگذارید و اجازه بدهید ارباب رجوع، از آب و صابون برای شستشوی دستهای‌شان استفاده کنند.

پس از ورود به محل کار حتما دست‌های خود را بشویید، زیرا شستن دست‌ها زمینه انتقال عوامل بیماری‌زا را کاهش می‌دهد. انگشتان و بین انگشتان باید ۱۵ تا ۲۰ ثانیه با آب ولرم و صابون شسته شده و در صورت امکان با محلول آنتی باکتریال ضدعفونی شوند، این توصیه را باید پیش از صرف غذا نیز رعایت کرد.

۸ نکته مهم برای پیشگیری از کرونا در ادارات

پیشگیری کرونا در ادارات

برای کاهش احتمال بیماری در دوره‌های همه‌گیری از دست دادن هنگام احوالپرسی با همکاران خود خودداری کنید.

وسایل مورد نیاز محل کار خود را با الکل ۷۰ درصد طبی حتما تمیز کنید و اجازه به دیگران ندهید به آن‌ها نزدیک شوند.

دستکش و ماسک استفاده شده خود را داخل کیسه قرار دهید و در سطل آشغال بیرون محل کار خود بیندازید.

از تلفن مشترک استفاده نکنید. هر یک ساعت یک بار دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه شست و شو دهید.

سعی کنید به درب دستشویی دست نزنید.کلید‌های برق هم منبع آلودگی هستند و بهتر است تماس مستقیمی با آن‌ها نداشته باشید.

در دوران شیوع بیماری کرونا در صورت امکان برای شغل‌هایی که امکان کار از راه دور را دارند، مدیران به کارمندان خود اجازه کار در منزل را بدهند.

بسیاری از امور اداری و بانکی را از طریق اینترنت انجام دهید، حتی بهتر است این روز‌ها از اتومبیل شخصی به جای وسایل عمومی استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://tehrannews.ir/?p=574493

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.