نکاتی مهم برای بهداشت و سلامت زنان

  • کد خبر : 538570
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۳۹
نکاتی مهم برای بهداشت و سلامت زنان

زنان نقش مهمی در خانواده و تربیت فرزندان دارند، باید بیش ازز اعضای خانواده به سلامت جسمانی خود توجه داشته باشند تا بتوانند به کانون گرم خانواده کمک کنند.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، سلامت زنان یکی از مهم ترین مسائل در جامعه امروز به دلیل نقش پررنگ زنان در عرصه خانواده و جامعه است.

چگونه متوجه شویم که زنی سلامت هستیم؟

اگر در زندگی روز مره خود به سه مولفه اصلی توجه به جسم، روح و روان و تغذیه اهمیت می دهید و در این زمینه موفق عمل می کنید ، بدانید که از سلامت کامل برخوردار هستید و نسبت به سایر عوامل مضر بیرونی سبب آسیب به شما در امان هستید.

در ادامه در خصوص این سه مولفه بیشتر توضیح می دهیم.

سلامت زنان

لزوم توجه به سلامت زنان

 

با توجه به آن که زنان نقش مهمی در خانواده و تربیت فرزندان دارند، باید بیش ازز اعضای خانواده به سلامت جسمانی خود توجه داتشته باشند تا بتوانند به کانون گرم خانواده کمک کنند .

توصیه های مهم برای سلامت زنان

هرچند واقع گرایانه نیست که فرض کنیم بیشتر خانم‌ها می‌توانند هر شب در منزل غذای ارگانیک تهیه کنند، هر روز ساعت هفت صبح تمرینات ورزشی انجام بدهند و یا براحتی همه رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارند. با این حال راه‌های واقع گرایانه ای برای ایجاد عادت‌های سالم وجود دارند.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه سنگ کلیه را از بین ببریم؟

تمرینات ورزشی کوتاه و منظم داشته باشید

لازم به گفتن نیست که بزرگ ترین عادت سالم برای همه خانم‌ها، تمرینات ورزشی مرتب حتی به مدت کوتاه است. شواهد فزاینده ای وجود دارند که نشان می‌دهند ورزش‌های کوتاه اما مستمر، فواید زیادی برای سلامتی دربردارند. به عنوان مثال، براساس مطالعه‌ای که درAmerican Journal of Sports Medicine منتشرشد، قدم زدن کوتاه پس از یک شام مفصل، در کاهش سطح چربی و تری گلیسیرید خون، مؤثرتر از جلسات طولانی تمرینات ورزشی است.

 

مصرف شکر را قطع کنید

اگر امروز می‌خواهید چیزی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بگذارید آن چیز شکر باشد. شکر هیچ گونه ماده مغذی، پروتئین، چربی سالم یا هیچ گونه آنزیمی ندارد و خالی از کالری بوده و تأثیرات مخربی بر سلامت ما می‌گذارد.

صبح‌ها این نوشیدنی سالم را بنوشید

صبح‌ها پیش از هرچیز یک لیوان آب ولرم با مقداری آبلیمو (و اگر توانستید مقداری فلفل قرمز) بنوشید. این نوشیدنی ارگان‌های بدن را به کار می‌اندازد. آبلیموی تازه و فلفل قرمز هر دو دارای خواص ضد قارچی و سم زدایی بوده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. آبلیمو همچنین بهترین ابزار طبیعی برای کمک به تنظیم دستگاه گوارش و از بین بردن باکتری‌ها و تصفیه آن است.

 

به هنگام سیری چیزی نخورید

خوردن بدون فکر، چاقی و احساس سیری ناپذیری را به دنبال دارد. مطمئن شوید وقتی چیزی می‌خورید که بدنتان به شما می‌گوید، از نظر جسمی به غذا نیاز دارید، نه زمانی که خسته، پر استرس و نگران هستید.

 

مصرف گوشت را کاهش دهید

مطالعات دانشگاه «هاروارد» نشان می‌دهد، حذف گوشت-حتی حذف یک وعده در هفته- خطر حملات قلبی را تا ۱۹ درصد کاهش می‌دهد. ثابت شده است که یک رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت قرمز و دیگر گوشت‌های فراوری شده، خطر دیابت، چاقی و دیگر مشکلات سلامت را افزایش می‌دهند. سعی کنید یک روز در هفته را به طور کامل به سبزی‌های تازه، میوه‌ها، حبوبات، غلات و دانه‌ها اختصاص بدهید.

رژیم رسانه در سلامت زنان

علم نشان داده است، وابستگی هرچه بیشتر ما به رسانه‌های اجتماعی به معنای تنهاتر شدن، خودشیفته تر شدن و افسرده تر شدن بیشتر ماست. به این دلیل است که هرچقدر زمانی را که در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست می‌گذرانید، کاهش دهید، در واقع سطح اضطراب را در خودتان کاهش داده و عزت نفستان را تقویت می‌کنید.

 

بیشتربخوانید:

علت بیماری ای بی در کودکان

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://tehrannews.ir/?p=538570

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.