سیاست‌های رسانه‌ای ایران چیست؟

  • کد خبر : 607348
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
سیاست‌های رسانه‌ای ایران چیست؟
فرماندار شهرستان فیروزکوه، در دیدار صمیمی با خبرنگاران شهرستان گفت: فضای مجازی این بستر را فراهم کرده است که مرجع دریافت اخبار و اطلاعات مردم متنوع تر شود.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه بعدازظهر امروز در دیدار صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: فضای مجازی این بستر را فراهم کرده است که مرجع دریافت اخبار و اطلاعات مردم متنوع‌تر شود؛ یکی از ویژگی‌های فضای مجازی این است که اخبار در حداقل زمان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: اکنون حضور مردم در فرآیند تصمیم‌سازی در هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه پررنگ‌تر است؛ امروزه مطالبات مردم به‌صورت شفاف‌تر و واضح‌تر بیان می‌شود که در این زمینه رسانه نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید:

تبیین نقش بسزای رسانه در جامعه / تشریح سیاست‌های رسانه‌ای ایران

فرماندار شهرستان فیروزکوه با تاکید بر نقش بسزای رسانه در جامعه به بیان سیاست‌های رسانه‌ای ایران پرداخت و عنوان کرد: فعالان رسانه‌ای به اندازه‌ای درگیر مطالبات و مشکلات مردم هستند که فرصتی برای بازتاب مشکلات صنفی خود پیدا نمی‌کنند؛ خبرنگاران مشکلات صنفی خود را در اولویت کاری خود نمی‌دانند، هر چند نباید رسیدگی به مسائل مجموعه رسانه‌ای مورد غفلت واقع شود.

وی با اشاره به رسانه فعال روستایی در شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که در رسانه‌های شهرستان مطرح می‌شود را کمک به مجموعه مدیریتی شهرستان می‌دانم؛ باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی با دید حل مسئله در مطالباتی که در رسانه‌ها منعکس می‌شود، نگاه کنند؛ بالا بردن سطح پاسخگویی مسئولان از جمله اقداماتی است که رسانه در آن نقش بسزایی دارد.

جمارانی تصریح کرد: نوع آزادی رسانه‌ای در جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای تفاوت دارد و قطعاً این آزادی سالم‌تر و پاک‌تر است؛ مجموعه سیاست‌های رسانه‌ای در راستای جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی است.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://tehrannews.ir/?p=607348

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.