ترک ورزش در دوران قرنطینه از سوی ورزشکاران عوارض شدیدی به دنبال دارد

  • کد خبر : 574281
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
ترک ورزش در دوران قرنطینه از سوی ورزشکاران عوارض شدیدی به دنبال دارد

رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان دماوند گفت: ترک ورزش از سوی ورزشکاران در دوران قرنطینه و کرونا عوارض شدیدی از جمله آتروفی عضلانی به دنبال خواهد داشت.

بهرام صالح نیا مدیرگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفتگوی اختصاصی با  شبکه خبری تهران نیوز،در خصوص نقش ورزش و حرکات اصلاحی ورزشی در ایام کرونایی اظهار داشت: کم‌توجهی به ورزش در بین سالخوردگان، پشت میز نشینی قشر میانسال، فقر سواد پایه به ویژه ویروس کرونا که خود عامل بر عدم تحرک اکثریت افراد شده است، تا جامعه ایرانی بیش از هر زمان دیگری از سوی پدیده خطرناک “فقر حرکتی” تهدید شود.

وی ادامه داد: شیوع کرونا در جامعه علاوه بر احتمال ابتلا به بیماری می‌تواند زمینه ساز آسیب‌های دیگری از جمله اضافه وزن، افسردگی و کسالت ناشی از ماندن در خانه شود.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان دماوند افزود: تصمیم در خانه ماندن و فاصله اجتماعی به دلیل جلوگیری از تشدید سرایت این بیماری تنفسی ویروسی در شرایط ازدحام و حضور جمعیت گرفته شد که تصمیم به جا و درستی به نظر می رسد، اما این اقدام به معنای تعطیلی فعالیت های بدنی و ورزش های مناسب و انفرادی نیست و نباید چنین برداشتی از این ابلاغ قانونی استنباط شود.

صالح نیا بیان کرد: با توصیه ورزش کردن در خانه علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی و ایجاد انرژی، به حفظ سلامتی و پرهیز از اضافه وزن هم کمک می‌کند؛ از آنجا که پژوهش های مستقل و بررسی های علمی اثبات کرده که انجام ورزش های منظم باعث افزایش مقاومت بدن و موجب توسعه سیستم دفاعی و ایمنی بدن انسان می شود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی، پرداختن به نرمش ها و فعالیت های منظم فیزیکی باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن و مقاومت در برابر ابتلاء به این بیماری می شود.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان دماوند تصریح کرد:
عوارض ترک ورزش از سوی ورزشکاران، افرادی که عادت به انجام ورزش های منظم داشته اند، در صورت ترک ناگهانی فعالیت بدنی دچار آتروفی عضلانی و سایر عوارض بی تمرینی می شوند.

صالح نیا گفت: بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از بروز این عوارض، انجام کار منظم و علمی با وزنه یا تمرینات کششی مانند نرمش با کش و حرکات کنترلی، حرکت بر روی تردمیل با شیب های مختلف و متنوع، انجام شنای سوئدی بر روی سطوح صاف و تمرینات هوازی کنترلی در منزل و همچنین دویدن های نرم و آهسته در طبیعت و فضای باز و سالم به صورت انفرادی و البته با رعایت شرایط محافظتی مانند ضدعفونی کردن وسائل ورزشی و بخش های در تماس مداوم، همچنین شستن و ضد عفونی کردن مستمر دست ها در فضای خلوت و آرام انجام می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: انجام چنین تمریناتی را به صورت سه تا پنج جلسه در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه مطلوب و مناسب ورزش ها و تمرینات هوازی را می توان با شدت کم و نیز با کمترین امکانات و تجهیزات در منزل یا طبیعت انجام داد و نتیجه مطلوب گرفت.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی شهرستان دماوند عنوان کرد: بنابراین با تاکید بر موقتی بودن شرایط فعلی، از همه هموطنان به ویژه ورزشکاران، درخواست داریم تا با حفظ آرامش روحی، به هیچ وجه فعالیت های انفرادی ورزشی و نرمشی را ترک نکنند.

 

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://tehrannews.ir/?p=574281

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.