آموزش پرورش فیروزکوه از نظر نیروی انسانی در مضیقه قرار دارد

  • کد خبر : 534180
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۰۹
آموزش پرورش فیروزکوه از نظر نیروی انسانی در مضیقه قرار دارد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه تا اواسط آذر ماه دانش آموزان مدرسه ابتدایی ابن سینا از هم تفکیک خواهند شد گفت: اکثر اولیا که تومار امضایی ۱۲۰ آن موجود است مخالف دو نوبته شدن مدرسه ابن سینا بودند.

محمدرضا بنار رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درخصوص تعداد مدارس شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در شهرستان فیروزکوه بدون محاسبه پیش دبستانی ها چهل و چهار مرکز آموزشی داریم که از این تعداد مرکز آموزشی؛ چهل و دو مدرسه، دو پژوهش سرا و یک کانون با عنوان شهید بهشتی فعالیت دارند، همچنین هفده پیش دبستانی داریم که به این مراکز آموزشی اضافه می شوند.

جذب نیروی حق التدریس نشانه عزم حل مشکل نیروی انسانی است

رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه درخصوص مشکل جذب معلم در این شهرستان؛ بیان داشت: این یک مشکل کلی در مجموعه آموزش و پرورش است، سال ۹۱ جذب دبیر به خوبی انجام نشد و برای مجموعه مشکل ایجاد کرد اما جذب نیرو هایی که با عناوین نهضت سواد آموزی و نیرو های حق التدریس با آموزش و پرورش کار وارد بدنه آموزش و پرورش شدند نشان دهنده عزم حل مشکل می باشد.

بنار درباره ثبت نام تعداد زیادی از دانش آموزان (متقاضیان زیاد) در یک رشته تحصیلی اذعان داشت: هدایت تحصیلی ما یک هدایت تحصیلی محدود است و ما در شهرستان؛ در رشته متوسطه دوم نظری سه کلاس برای رشته های تجربی، نظری و ریاضی داریم و به دلیل این که دبیر هایمان محدود است نمی شود تعداد کلاس ها را افزایش دهیم و فقط می توانیم با توجه به دانش آموزی که داریم به همین تعداد کلاس بسنده کنیم، ما اکنون برای هر کلاس نظری تقریباً سی و دو الی سی و سه دانش آموز در نظر گرفتیم و این هم دلیلش این است که نمی خواهیم توازن فنی و حرفه ای و کار دانش با نظری از بین برود و این ها باید پنجاه پنجاه باشند.

وی افزود: در حالی که در فیروزکوه بعضی از مواقع؛ نظری می شود پنجاه و دو و فنی و حرفه ای و کار و دانش می شود چهل و هشت، این توازن را ما بر اساس دستور وزارتخانه و اداره کل صورت می گیرد.

آموزش پرورش فیروزکوه از نظر نیروی انسانی در مضیغه قرار دارد

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بنده در گفتگویی که با معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران داشتم ایشان گفتند که چرا تعداد کلاس ها را در یک رشته تحصیلی افرایش نمی دهید؛ مشکل این است که از نظر نیروی انسانی در مضیغه هستیم، فیروزکوه یک منطقه با شرایط خاص است، برای مثال در شهرستان یک دبیر زیست شناسی که ۲۴ ساعت باید زمان تدریس بگیرد فقط ۱۲ ساعت می توانیم تدریس دروس اختصاصی داشته باشد و ۱۲ ساعت دیگر را باید با درس علوم تجربی پایه متوسطه اول پُر کنیم.

بنار با بیان این که کمبود نیروی انسانی به حوزه های مشاوره، تربیت بدنی، معاونت و… رسوخ کرد افزود: تا مهر ماه دو مشاور تحصیلی (یک خانم و یک آقا) فعالیت می کردند اما خدا را شکر اکنون سه مشاور تحصیلی دیگر (دو خانم و یک آقا) به بدنه آموزش و پروش اضافه شدند و با این روندی که دارد پیش می رود؛ تقریباً حدود ۱۰ الی ۱۵ نیرو به منطقه ما اختصاص دادند.

نیروهای غیر بومی یکی از چالش های آموزش و پرورش

رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه درخصوص جذب نیروی بومی در آموزش و پرورش بیان داشت: بنده فکر می کنم با این تدبیری که وزیر محترم و تلاش مدیر کل و معاونت محترم نیروی انسانی صورت می گیرد ما در آینده ای نزدیک به خواست خدای بزرگ از نظر نیروی انسانی تامین می شویم؛ اما پیشنهاد بنده به وزیر این بود که از نیروهای بومی استفاده کنیم ولی بحث نیروی بومی با بخشنامه هفتصد و یک که برای ما فرستادند کمی مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر نیرو های تزریقی به بدنه آموزش و پرورش فیروزکوه از مازندران و لرستان تامین می شود، اما اگر وزیر محترم به وضعیت شهرستان نیم نگاهی داشته باشند تا بتوانیم نیروی بومی برای شهرستان جذب بکنیم به مراتب بهتر خواهد بود زیرا نیرو های شهرستانی دائم در شهرستان مستقر هستند اما نیرو های غیر بومی مدتی می مانند و بعد می خواهند به شهر خود عزیمت کنند و این موضوع آموزش و پرورش را دچار چالش می کنند.

دانش آموزان مدرسه ابن سینا تا اواسط آذر تفکیک خواهند شد

این مقام مسئول در خصوص مدرسه ابتدایی ابو علی سینا دشت ناصر که دختر و پسر همزمان در حال تحصیل در آن هستند گفت: مدرسه ابن سینا دشت ناصر قبل از بنده هم به همین صورت که مشاهده می کنید دایر بود، اما با تدابیری که صورت گرفت نیروی آن مدرسه افزایش پیدا کرد؛ طبقات، کلاس ها و یا حتی زنگ تفریح ها مجزا از هم هستند، واقعیت امر این است که بنده تلاش صد در صدی خود را برای مدرسه دوم کردم، در جلساتی که با آقای ترکی و مدیر کل نوسازی در گذشته داشتیم این مدرسه را از بحث نوسازی و خیری فقط به بحث نوسازی تبدیل کردیم.

وی گفت: در حال حاضر در حال ساخت و ساز مدرسه دوم هستند و به خواست خدا تا پایان آبان ماه و یا اواسط آذر ماه تکمیل می شود و به محض این که مدرسه تکمیل شد؛ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه را مجزا خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قراربود آن مدرسه را شیفت صبح و بعد از ظهر کنیم اما اکثر اولیا که تومار امضایی ۱۲۰ آن موجود است به دلایل مختلف از جمله کارمند بودن اولیا، مکان مدرسه و حضور حیوانات وحشی هنگام غروب آفتاب مخالف این موضوع بودند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://tehrannews.ir/?p=534180

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.